انقلاب های امروز جهان مرهون انقلاب اسلامی ایران هستند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، 'محمد القومانی' روز شنبه در همایش 'تجربه انقلاب اسلامی از مرحله انقلاب تا حكومت' كه به مناسبت بیست و سومین سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی و به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در تونس برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در پرتو اندیشه های امام خمینی (ره) در آغازین حركت خود به ملت تكیه كرد.

رییس سازمان آزادی و انصاف تونس، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از استقرار تمامی نهادهای حاكمیتی خود را با انتخابات پایه ریزی كرد و در نهایت ارتباطی تنگاتنگ میان مردم و حاكمیت در پرتو اسلام ایجاد گردید.

وی افزود: آنچه كه ما در انقلاب تونس باید به آن توجه كنیم استفاده از تجربه انقلاب اسلامی ایران در اتخاذ تصمیم و سرفرود نیاوردن در برابر فشارهای خارجی است و با این روش می توانیم در مقابل ظالمان و مستبدان با یستیم.

دكتر 'عمر التریكی' استاد دانشگاه زیتونه و پژوهشگر اسلامی نیز در سخنانی علت نفوذ شخصیت امام خمینی (ره) در قلب های مردم مسلمان و انقلابی در سراسر جهان را در ایمان و اخلاص ایشان دانست و گفت: امام راحل (ره) با شعار اسلام و تبیین مبانی ظلم ستیزی نه تنها امت اسلامی بلكه همه مستضعفان جهان را بیدار كرد.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر اشتراكات مسلمانان، وحدت اسلامی را تعمیق بخشید و توانست اهتمام به قضیه فلسطین را اصلی ترین محور انقلاب اسلامی قرار دهد..

این استاد دانشگاه تونسی، یادآورشد: امام خمینی (ره) به بشریت، عزت و گرامت انسانی هدیه كرد.

'رشید الصكلی' استاد دانشگاه منستیرتونس نیز به عنوان دیگر سخنران این میزگرد، تاكید كرد: امام خمینی (ره) تمامی انقلابهای دنیا بعد از انقلاب اسلامی ایران را مرهون خود ساخت و واژگان جدیدی از دمكراسی حقیقی با پرهیز از هرگونه دروغ و نفاق را به ملت ایران بخشید.

وی افزود: امروز ملت ایران به یقین، خود بر سر نوشت خود حاكم است و همه چیز در این نظام برای خدا تعریف شده است.

استاد دانشگاه منستیر و پژوهشگر اسلامی، گفت: در زمانی كه دین افیون توده ها بشمار می رفت، انقلاب امام خمینی (ره) حكمت وجودی انسان را به انسان ها یادآوری كرد.

این صاحب نظر تونسی، قانون اساسی كشورمان را بر گرفته از آیات قرآن و روایات پیامبر (ص) و معصومین (ع) و علوم جدید دانست و تاكید كرد: این قانون اساسی جلوی هرگونه انحرافی را در نظام سیاسی و حاكمیت خواهد گرفت.

'فتحی القاسمی' استاد دانشگاه المنار تونس نیز از دیگر سخنرانان این همایش گفت: امام خمینی (ره) عالمی استراتژیست، رهبری عمیق ، فیلسوفی حكیم و سیاستمداری بزرگ بود كه با هوشمندی در آغازین حركت خود دشمن اصلی را بخوبی تشخیص داد.

وی تصریح كرد: امام خمینی (ره) مبارزه با اسرائیل غاصب را در سر لوحه مبارزات ملت ایران قرارداد و بستن سفارت رژیم صهیونیستی درتهران و تبدیل نمودن آن به سفارت فلسطین گویای بینش عمیق امام (ره) بود.

استاد تونسی با اشاره به دكترین انقلاب اسلامی در مبارزه با آمریكا ، اسرائیل و استكبار جهانی اظهار داشت: ملت ایران آنچنان قوی با جریان های شوم استعماری و استكباری به مبارزه پرداختند كه آنان را از هرگونه تعرض و توسعه طلبی به كشورشان بازداشت.

در این همایش كه در سالن كنفرانس هتل 'نووتل' تونش برگزار شد ، پس از تلاوت آیاتی از قرآن كریم ، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تونس و نمایش بخش هایی از فیلم مستند 'روح الله' ، 'پیمان جبلی' سفیر و 'صادق رمضانی گل افزانی' رایزن فرهنگی كشورمان در تونس نیز در سخنانی به تبیین اندیشه های امام راحل (ره) پرداختند.

كارشناسان معتقدند این همایش نقطه عطفی برای آشنا شدن اقشار مختلف جامعه تونس بویژه فرهنگیان و دانشگاهیان این كشور با اندیشه های امام خمینی (ره) پس از 50 سال دیكتاتوری 'بورقیبه' و 'بن علی' در كشورشان است.

خاورم ** 1200** 3404





:: برچسب‌ها: آسیا , کلیسا , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: